Voorbeeld | Weekplanning: |
Voorbeeld van Weekplanning
Deze week extra aandacht voor de volgende tussendoelen: |
||
tussendolen |
Reken-ontwikkeling
|
ruimtelijke oriëntatie |
|
Taal-ontwikkeling
|
sociaal taalgebruik |
|
sociaal-emotionele ontwikkeling
|
Zeldzaamheid |
|
grove motoriek
|
evenwicht en coördinatie |
|
fijne motoriek |
scheuren en knippen |
Activiteitenplanning |
|||
Kring |
binnenkomst |
Fruitschillen met liedje: Onder hele hoge bomen. Oudste kleuters komen om de beurt aan de beurt om zelf een kaarsje aan te steken en het liedje zelfstandig te zingen en het kaarsje daarbij te gebruiken. |
|
Ochtend- |
Timpe tampe toel alle voetjes onder je stoel Kinderen mogen bedenken hoe ze gaan zitten:
Daarna zegt juffie bijv. : Wie de handjes tussen de knieën heeft mag de stoel wegzetten |
||
Ochtendspel |
Woensdag: Verjaardagspel voor Eva |
||
|
Fruit eten
|
Het zonnetje deelt in de kring het fruit uit terwijl we zingen: àVoor het vrije spel alvast een keer fruit eten en een keer na het vrije spel, voorkomt dat de kinderen lang in de rij moeten staan. Nu kunnen ze zittend in de kring rustig hun fruit eten. |
|
Gezamenlijke activiteit |
Ma: |
schilderen |
|
Di: |
Euritmie |
Het spel van de mol.Ruimtelijke oriëntatie: kunnen oudste kleuters de goede holletjes vinden? |
|
Wo: |
Tekenen |
Tekening maken voor verjaardagsboek voor Eva |
|
Do. |
Broodbakken |
Vooral jongste kleuters mogen meedoen. |
|
|
Vrij. |
scheuren |
Drie kleuren vloeipapier scheuren. Dit wordt in de kring aangeboden zodat de kinderen er geheel zelfstandig mee aan het werk kunnen. |
Vrije spel |
Oudste kleuterwerkje |
Spinnenweb weven op een houten schijfje met 8 stokjes wordt afgemaakt door Goos |
|
Voor en tijdens het opruimen
|
Liedjes |
“Handjes op je hoofd, handjes in zij, kijk en luister maar eventjes naar mij” |
|
Fruit eten |
Sterretje mag rondgaan met het fruit. |
||
Liedje |
“Juffie Enny heeft een klasje en in dat klasje daar is het goed |
||
Liedje |
Puntjes op elkaar en vouwen maar (lappen vouwen) |
||
Kring |
Liedjes
Uitdelen van de tassen |
In een mandje zit een kaartje met daarop een tekening van een Sint Maarten liedje. Eén kind mag het kaartje eruit halen. We zingen het liedje. Elke dag komt er een kaartje bij in het mandje en zingen we de liedjes die uit het mandje worden gehaald door steeds een ander kind. Na een aantal dagen, als we het liedje al een paar keer gezongen hebben mag het kind proberen te bedenken welk liedje er bij het plaatje op de tekening hoort.
Door zonnetje en sterretje |
|
Rondom het eten en drinken
|
Liedje/versje |
Hanse Panse kevertje die klom eens op een hek. |
|
gezongen spreuk |
De aarde doet het groeien |
||
Boekje voorlezen |
Elke dag een stukje uit het prentenboek van Okke Nootje en Doppejan |
||
Liedje + spreuk na het eten |
Twee handjes op de tafel |
||
Buitenspelen |
extra aanboden act. |
Parcours tekenen met stoepkrijt en bouwen met planken en touw. Alle kinderen worden uitgenodigd om elke dag een keer het parcours af te leggen. àTussendoel: Evenwicht en coördinatie |
|
Opruimen |
liedje |
Naar binnen met de spullen, naar binnen allemaal |
|
Kring |
kaars aansteken |
Kaarsje kaarsje jij mag branden |