Schrijven van teksten | Jaarkaarten: |
Jaarkaarten schrijven
is betrokken bij verkennen van onderwerp voor schrijfopdrachten (concreet en dichtbij)
kan korte teksten schrijven (een inhoudselement)
kan fantasieverhaaltje schrijven/ tekenen
kan korte teksten schrijven (een inhoudselement)
kan uitnodiging schrijven
is betrokken bij een een op een gesprekje over de zelfgeschreven tekst
is betrokken bij korte klassikale gesprekjes over de inhoud van een tekst
heeft oog voor de bladspiegel
maakt passende illustraties bij de tekst
is betrokken bij verkennen van onderwerp voor schrijfopdrachten (concreet en dichtbij)
heeft ideeën bij schrijfopdrachten
is betrokken bij inleiding op schrijfopdrachten
kan korte teksten schrijven (een inhoudselement)
kan fantasieverhaaltje schrijven/ tekenen
kan langere teksten schrijven (diverse inhoudselementen)
kan dialogen schrijven
kan beschrijvend schrijven
kan korte teksten schrijven (een inhoudselement)
kan uitnodiging schrijven
kan langere teksten schrijven
kan advertentie schrijven
is betrokken bij een een op een gesprekje over de zelfgeschreven tekst
is betrokken bij korte klassikale gesprekjes over de inhoud van een tekst
heeft oog voor de bladspiegel
maakt passende illustraties bij de tekst
heeft ideeën bij schrijfopdrachten
is betrokken bij inleiding op schrijfopdrachten
heeft oog voor tekststructuur en tekstkenmerken
kan langere teksten schrijven (diverse inhoudselementen)
kan beschrijvend schrijven
kan teksten schrijven met een vaste conventie
kan schrijven voor grotere afstand en publiek
draaiboek, logboek
is betrokken bij korte klassikale gesprekjes over de inhoud van een tekst
kan gesprekjes in tweetallen voeren over tekstkenmerken
heeft oog voor de bladspiegel
maakt passende illustraties bij de tekst
heeft aandacht voor spelling en interpunctie
kan hanteren wat is afgesproken
heeft ideeën bij schrijfopdrachten
denkt en spreekt mee; is betrokken
kan langere teksten schrijven (diverse inhoudselementen)
kan beschrijvend schrijven
kan teksten schrijven met een vaste conventie
kan een brief, of een stripverhaal schrijven in een tijdsperspectief
kan langere teksten schrijven
kan schrijven voor grotere afstand en publiek
kan een draaiboek, logboek schrijven
kan een krantenbericht, brief, e-mail, en een routebeschrijving schrijven
is actief betrokken bij gesprekken over doel en publiek
is actief betrokken bij gesprekken over schrijfaanpak
heeft oog voor de bladspiegel
maakt passende illustraties bij de tekst
heeft aandacht voor spelling en interpunctie
kan hanteren wat is afgesproken
kan alinea’s, titels en kopjes verzorgen
heeft ideeën bij schrijfopdrachten
is betrokken bij inleiding op schrijfopdrachten
heeft oog voor tekststructuur en tekstkenmerken
denkt en spreekt mee; is betrokken
kan nadenken over schrijfaanpak
kan teksten schrijven met een vaste conventie
kan een toneeltekst schrijven
kan schrijven in directe en indirecte rede
kan schrijven voor grotere afstand en publiek
kan een handleiding, draaiboek, verslag schrijven
kan nadenken over schrijfaanpak
is actief betrokken bij gesprekken over schrijfproces en strategieën
heeft oog voor de bladspiegel
maakt passende illustraties bij de tekst
heeft aandacht voor spelling en interpunctie
kan hanteren wat is afgesproken
kan alinea’s, titels en kopjes verzorgen
kent het gebruik van afkortingen, interpunctie bij directe en indirecte rede
hanteert correcte spelling in eigen teksten voor aangegeven en behandelde categorieën
denkt en spreekt mee; is betrokken
kan nadenken over schrijfaanpak
kan rekening houden bij het schrijven met een onbekend publiek (is maximaal doel- en publiekgericht)
kan een toneeltekst schrijven
kan schrijven in directe en indirecte rede
kan een column schrijven
werkt in hoge mate zelfstandig bij schrijven
kan een recensie schrijven
kan een samenvatting maken van een gelezen tekst
kan een correcte proefbeschrijving maken bij natuurkunde
kan nadenken over schrijfaanpak
is actief berokken bij gesprekken over schrijfproces en strategieën
kan een tekstbespreking leiden
Kan alinea’s, titels en kopjes verzorgen
Kent het gebruik van afkortingen, interpunctie bij directe en indirecte rede
Hanteert correcte spelling in eigen teksten voor aangegeven en behandelde categorieën
kan werken met tekstverwerkingsprogramma’s